×
×

طول خطوط مترو تهران به ۳۱۰ کیلومتر رسید

  • کد نوشته: 21983
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۴
  • 0 بازدید
  • ۰
  • شهردار تهران از افزایش قابل توجه طول خطوط و ایستگاه‌های شبکه حمل‌ونقل ریلی شهر تهران خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم رونمایی از دو رام قطار ملی با اشاره به تحولات زیرساختی و ناوگانی مترو پایتخت، از افزایش قابل توجه طول خطوط و ایستگاه‌های شبکه حمل‌ونقل ریلی شهر تهران […]

    طول خطوط مترو تهران به ۳۱۰ کیلومتر رسید
  • طول خطوط مترو تهران به ۳۱۰ کیلومتر رسید

    شهردار تهران از افزایش قابل توجه طول خطوط و ایستگاه‌های شبکه حمل‌ونقل ریلی شهر تهران خبر داد.

    به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم رونمایی از دو رام قطار ملی با اشاره به تحولات زیرساختی و ناوگانی مترو پایتخت، از افزایش قابل توجه طول خطوط و ایستگاه‌های شبکه حمل‌ونقل ریلی شهر تهران خبر داد.

    زاکانی با بیان اینکه سه سال پیش هنگام آغاز فعالیت مدیریت جدید شهری، مجموع خطوط تحویلی ۲۵۰ کیلومتر در هفت خط بود، اظهار کرد: امروز طول خطوط مترو به ۳۱۰ کیلومتر رسیده است و تعداد ایستگاه‌های فعال نیز به ۱۶۱ ایستگاه افزایش یافته است.

    وی افق توسعه‌ای مدیریت شهری را رسیدن به ۵۰۰ کیلومتر خطوط مترو و ۳۳۰ ایستگاه طی پنج سال آینده عنوان کرد و گفت: این هدف در ظاهر غیرقابل باور است، اما با تلاش‌های صورت‌گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده کاملاً شدنی است.

    شهردار تهران با اشاره به پیشرفت‌های زیرساختی در خطوط جدید ادامه داد: در حوزه زیرساخت، قراردادهای خطوط ۲، ۴، ۶ و ۷ در حال اجراست. همچنین قراردادهای خطوط ۸، ۹ و ۱۰ منعقد شده و عملیات حفاری تونل خط ۱۰ در حال انجام است. زمین‌های خط ۸ نیز تحویل شده و امسال شاهد آغاز عملیات آن خواهیم بود. بازگشایی خط ۷ نیز انجام شده است.

    زاکانی نقش شبکه بانکی به‌ویژه بانک شهر را در این فرایند بسیار برجسته دانست و تأکید کرد: پایه تحول حمل‌ونقل ریلی در شهر تهران بر توسعه زیرساخت استوار است و نظام بانکی در این مسیر نقش کلیدی دارد.

    شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ناوگان مترو پرداخت و گفت: به‌جز خط ۵ (کرج)، خطوط داخل شهر ۱۱۸۱ واگن دارند. قراردادهای توسعه ناوگان سال‌ها روی زمین مانده بود اما دو سال پیش عملیاتی شد. سهم ساخت داخل واگن‌ها پیش از این حدود ۳۰ درصد بود.

    وی با اشاره به قرارداد ساخت واگن‌های هفت‌واگنه افزود: این واگن‌ها در کارخانجات واگن‌سازی تهران تولید می‌شود و با اضافه شدن ۶۳ رام، حدود ۸۰ درصد فرایند ساخت در داخل کشور انجام خواهد شد. هدف ما افزایش داخلی‌سازی از ۳۵ به ۵۵ درصد است که معادل ۲۰ درصد ارتقای جدید محسوب می‌شود.

    زاکانی انتقال تکنولوژی از چین را یکی از دستاوردهای مهم مدیریت شهری دانست و گفت: در سفر دو سال پیش به چین زمینه انتقال فناوری فراهم شد و امروز خطوط تولید هوشمند و رباتیک در مجموعه واگن‌سازی تهران فعال شده است.

    وی درباره قرارداد ساخت هزار و ۷۱ واگن تأکید کرد: از مرداد سال آینده ماهی دو رام، معادل ۱۴ واگن وارد خواهد شد و از پاییز نیز قطعات برای تکمیل در داخل کشور تحویل مجموعه می‌شود. پس از آن ۶۳ رام قطار به‌طور کامل در داخل تولید خواهد شد.

    شهردار تهران همچنین از همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در پیشبرد پروژه قطار ملی تقدیر کرد و گفت: قرارداد ساخت ۱۱۳ دستگاه قطار ملی سال ۹۸ منعقد شد اما پیشرفتی نداشت. با تلاش بخش خصوصی و ۲۵ شرکت دانش‌بنیان و حمایت جهاد دانشگاهی، نخستین رام قطار ملی با حضور شهید آیت‌الله رئیسی افتتاح و وارد خط پرند شد.

    زاکانی افزود: بر اساس قرارداد، ۲۹ ماه زمان برای تحویل ۱۱۳ دستگاه تعیین شده و از سال آینده، پس از ۲۲ ماه، ماهی دو رام قطار ظرف پنج ماه به خطوط اضافه خواهد شد.

    وی ابتکار شکل‌گرفته در پروژه قطار ملی را صرفه‌جویی یک‌ساله در زمان تحویل اعلام کرد و توضیح داد: همانطور که در قرارداد ۶۳۰ واگن از طرف چینی خواستیم تحویل را از ۲۴ تا ۲۷ ماه به حدود ۱۲ تا ۱۴ ماه کاهش دهد، در قطار ملی نیز با توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت داخلی، زمان تحویل یک سال جلو افتاد.

    شهردار تهران با تأکید بر اینکه امروز بزرگ‌ترین دستاورد ما یکپارچه‌سازی ساخت و توسعه ناوگان مترو است گفت: این مجموعه اقدامات قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست و جهشی بزرگ برای صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور رقم زده است.

    کد خبر 6679471

    • بهبود حمل و نقل عمومی پایتخت یک روزه محقق نمی شود

    • گره کار در ساخت و تهیه واگن مترو گشوده شد؛ نیاز تهران به ۴ هزار واگن

    • واگن‌های جدید مترو از سال آینده وارد خطوط می‌شوند/ توضیح درباره خرابی‌های مکرر مترو

    • تلگرام خبرگزاری زیر خبر
    • تلویزیون آن
    • تکریم مادران و معرفی بانوان سرآمد؛ محور جشن ایران‌بانو

    • رقیب داسیلوا برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری برزیل معلوم شد

    • حاجی بابایی رئیس‌ ستاد مرکزی دهه‌ فجر شد

    • مقیمی: احداث حداقل یک سردخانه بزرگ در شفت ضروری است

    • اولین همایش تخصصی نهج البلاغه فراجا استان کرمان دیماه برگزار می شود

    • کشف بیش از ۳۷ هزار تن نهاده احتکاری از ۶ شرکت متخلف

    • موفق: کندی در واگذاری زمین‌های حمایتی خراسان شمالی برطرف می‌شود

    • آنجفی: طرح پایداری تولید در دیمزارهای کشور اجرا می‌شود

    • ابهامات امور دفاتر اسناد رسمی رفع شود

    • احیای سرمایه‌گذاری نفتی؛ تکیه بر مدل‌های داخلی و صندوق توسعه ملی

    • ورود پیاپی سامانه‌های بارشی به کشور از فردا؛ هوا سردتر می‌شود

    • کالابرگ شارژ شد اما قیمت‌ها بالاست

    • افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا؛ کارشناس اورژانس هشدار داد

    • پیش‌بینی اَبَررایانه از قرعه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۶

    • ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۵ از امروز ۱۵ آذر آغاز شد

    • اجرای طرح خط ویژه حمل و نقل همگانی در تهران از صبح امروز آغاز شد

    • امتزاج تاریخ، اندیشه و شعر در قاب دوربین علی حاتمی؛ جستجوی هستی‌شناختی

    • ایران و مصر چند بار با یکدیگر بازی کرده‌اند؟/ سرمربی فقید انتقام گرفت!

    • مافیای فروش جای پارک در تهران

    • اولین واکنش قلعه‌نویی به قرعه ایران در جام‌جهانی/ حدسش را می‌زدم!

    • روزنامه‌های ورزشی شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های ورزشی شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های صبح شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های صبح شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴

    • تبلیغات گوگل ادز
    • فروش خودرو کارکرده
    • خرید دستگاه تصفیه آب
    • تبلیغ در گوگل
    • چاپ کارت ویزیت
    • سرور اچ پی
    • تور شفق قطبی اقساطی
    • خرید دام زنده
    • طراحی سایت تابان شهر
    • گل افزون
    • خرید هاست
    • هلدینگ پارسه
    • امداد خودرو
    • مهرینو
    • تهران تایمز
    • روزنامه آگاه
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *