×
×

چرا سریال‌های آی‌فیلم پرمخاطب می شوند؟؛ آخرین رتبه‌بندی شبکه‌های سیما

  • کد نوشته: 11687
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۴
  • 1 بازدید
  • ۰
  • رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما با اشاره به سریال‌های پربازدید آی‌فیلم بیان کرد که این شبکه به دلیل کنداکتور ثابت و استفاده از زمان طلایی سریال‌های پربیننده‌ای دارد. محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما در حاشیه نشست رویداد «ایران جان» درباره بازدید بالای سریال‌های شبکه آی‌فیلم به خبرنگار مهر بیان کرد: […]

    چرا سریال‌های آی‌فیلم پرمخاطب می شوند؟؛ آخرین رتبه‌بندی شبکه‌های سیما
  • چرا سریال‌های آی‌فیلم پرمخاطب می شوند؟؛ آخرین رتبه‌بندی شبکه‌های سیما

    رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما با اشاره به سریال‌های پربازدید آی‌فیلم بیان کرد که این شبکه به دلیل کنداکتور ثابت و استفاده از زمان طلایی سریال‌های پربیننده‌ای دارد.

    محسن شاکری نژاد رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما در حاشیه نشست رویداد «ایران جان» درباره بازدید بالای سریال‌های شبکه آی‌فیلم به خبرنگار مهر بیان کرد: یکی از نکاتی که باعث شده است برخی سریال‌های شبکه آی‌فیلم بازدید بالایی داشته باشد در نظر گرفتن ۲ باکس طلایی یعنی ساعت ۲۱ و ۲۲ برای سریال‌ها است و طراحی کنداکتور ثابت در یک شبکه تخصصی برای سریال یکی از عوامل کلیدی موفقیت شبکه آی‌فیلم است.

    وی اضافه کرد: این رویکرد سبب شده است تا مخاطبان با آگاهی از برنامه‌ریزی ثابت شبکه، برای تماشای محتوای مورد نظر خود، در زمان مقرر به شبکه مراجعه کنند. به بیان دیگر، مخاطب می‌داند که در ساعتی مشخص مثلا هر شب ساعت ۲۱ این شبکه کمدی دارد و یا در ساعت ۲۲ سریال ملودرام دارد و این امر به ایجاد عادت‌دیداری و وفاداری مخاطب کمک می‌کند. اینکه مبتنی بر نظر مردم هستند و سریال‌های مورد نظر آنها را پخش می‌کنند باز هم دلیل دیگر است.

    رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما تصریح کرد: در آی‌فیلم سریال‌هایی با چهار و پنج درصد هم مخاطب هم داریم اما برخی سریال ها هم مخاطب بالایی دارد مثلاً سریال «یوسف پیامبر» حدود ۳۷ درصد مخاطب داشت که دیدم در متا که پنلی با مخاطب تقریباً ثابت دارد میزان مخاطب را بالاتر از ۵۰ درصد نظرسنجی کرده بودند.

    شاکری نژاد درباره رتبه‌بندی شبکه‌ها در ایام پس از جنگ که شبکه خبر را به رتبه اول آورده بود، گفت: در ایام جنگ شبکه خبر بود و در حال حاضر شبکه سه و شبکه آی‌فیلم در صدر هستند و بعد خبر و بعد شبکه های یک و دو و نسیم. این نظرسنجی مربوط به آخر تابستان است چون ما معمولا آخر هر فصل نظرسنجی می‌کنیم.

    وی درباره قالب های آثار که چه قالبی از میان خبر، سریال، مسابقه و… پرمخاطب تر است بیان کرد: ابتدا سریال و بعد برنامه های گفتگومحوری که فضای سرگرم کننده دارند.

    کد خبر 6676482 عطیه موذن

    • برای محاسبه مخاطب تلویزیون فرمول داریم؛ برنامه ملاک شبکه پربازدید نیست

    • مخاطب تلویزیون زمان جنگ افزایش یافت؛کدام‌ شبکه در صدر پربیننده‌ها بود؟

    • تلگرام خبرگزاری زیر خبر
    • تلویزیون آن
    • بسیج؛ سرمایه اجتماعی ملت

    • خیز مزدوران اماراتی یمن برای تصرف پایگاه‌های عربستان در حضرموت

    • اژه‌ای: کارکنان قضایی تاجای ممکن در پیشبرد امور مردم تسریع کنند

    • ادامه عملیات جستجو برای یافتن ۵ مفقود در ارتفاعات دهملای شاهرود

    • افشای پیشنهاد غیرانسانی آمریکا به تل‌آویو حین مراسم تشییع شهید نصرالله

    • داوری ۹۱ اثر صنایع‌دستی استان سمنان در «مهر اصالت ملی»

    • انجمن کراسفیت از فدراسیون وزنه برداری به همگانی منتقل شد

    • پایان خواب زمستانی کاریکاتور؛ پوستر دوازدهمین دوسالانه رونمایی شد

    • محمدزاده: گفت‌وگو و شنیدن، راه ترمیم شکاف بین نسلی است

    • اعلام نتایج بخش دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی

    • درخواست قالیباف از مدعی العموم برای بررسی ادعاهای یک نماینده

    • تمام مدارس و مراکز دانشگاهی البرز مجازی شد

    • بارش باران پس از یک ماه خشکی در گیلان آغاز شد

    • اسرائیل در وحشت؛ ایرانی‌ها به بات یام رسیده‌اند

    • گزارش خبرنگار مهر از بارش برف در جاده چالوس

    • فرصت‌های از دست‌رفته ایران در بازار ۵۰ میلیارد دلاری کویت

    • سقف کیفری مهریه تعیین شد

    • هشدار شدید پترو به ترامپ: حاکمیت ما را تهدید نکنید

    • نشست پوتین – ویتکاف پس از ۵ ساعت به پایان رسید

    • فرمانده جدید سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان منصوب شد

    • روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴

    • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴

      روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴

    • تبلیغات گوگل ادز
    • فروش خودرو کارکرده
    • خرید دستگاه تصفیه آب
    • تبلیغ در گوگل
    • چاپ کارت ویزیت
    • سرور اچ پی
    • تور شفق قطبی اقساطی
    • خرید دام زنده
    • طراحی سایت تابان شهر
    • گل افزون
    • خرید هاست
    • هلدینگ پارسه
    • امداد خودرو
    • حرف آخر
    • مهرینو
    • تهران تایمز
    • روزنامه آگاه
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *